Ce să consumi

Banană – sursă de potasiu, ameliorează retenția de lichide.

Broccoli – Sursa de fier, acid folic, calciu, potasiu si vitaminele A, C, K, sunt un aliat pentru cele care sufera de dureri de cap in aceasta etapa.

Somon, nuci, seminte de in – Alimente bogate in omega-3, acizi grasi esentiali polinesaturati, care ajuta la combaterea depresiei si la controlul greutatii.

Ciocolată – Sursă de triptofan și magneziu, ajută la ameliorarea simptomelor de stres și proastă dispoziție.

Mușețel, melisa și ceai de floarea pasiunii – Ceaiuri liniștitoare care ameliorează crampele, anxietatea și tensiunea premenstruală.

De evitat

Cafeaua, ceaiul verde și negru – Băuturile stimulatoare sunt asociate cu insomnie, schimbări de dispoziție și iritabilitate.

Cerealele rafinate – interferează cu nivelul zahărului din sânge și cu controlul apetitului între mese, deoarece își pierd mulți dintre nutrienții inițiali în acest proces.

Optează pentru cereale integrale atunci când consumi pâine, paste sau orez pentru a minimiza crampele menstruale.

Alcool – Băuturile alcoolice trebuie evitate pentru că intensifică simptomelor, cum ar fi durerile de cap și durerile abdominale și depresia.

Sare – Alimentele bogate în sodiu, cum ar fi alimentele procesate, potențează retenția de lichide, crescând senzația de balonare.